نگرانی تلآویو از افزایش مهاجرت معکوس در سرزمینهای اشغالی
یک مرکز صهیونیستی از افزایش بیسابقه نرخ مهاجرت معکوس در سرزمینهای اشغالی و نگرانی تل آویو از این وضعیت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از مرکز مطالعات سیاسی و اجتماعی «تاوب» اسرائیل نوشت که تعداد اسرائیلیهایی که سرزمینهای اشغالی را ترک میکنند، افزایش و در مقابل تعداد مهاجران به این سرزمینها کاهش یافته است.
این گزارش که حاوی دادهها و اطلاعات به روز درباره اوضاع جامعه اسرائیل و مهمترین نتایج مطالعات انجام شده این مرکز در سال گذشته است، نشان میدهد که مهاجرت اسرائیلیهای متولد سرزمینهای اشغالی اعم از یهودی و غیر یهودی از سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش مستمر است و طی سه سال اخیر نرخ مهاجرت از تمام سطوح ثبت شده در دهه قبل، فراتر رفته است و در مقابل تعداد مهاجران به این سرزمینها در مقایسه با دهه قبل از این دوره، کاهش یافته است.
در این گزارش همچنین آمده است که تعداد مهاجران یهودی به سرزمینهای اشغالی در سال ۲۰۲۵ به پایینترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسید و البته به استثنای سال ۲۰۲۰ که شاهد شیوع کرونا و محدودیتهای سختگیرانه برای تردد بود.
در این گزارش همچنین آمده است که کاهش همزمان مهاجرت به سرزمین اشغالی و افزایش مهاجرت معکوس منجر به این شده است که رژیم صهیونیستی طی دو سال متوالی، مهاجرت منفی خالص را تجربه کند.
انتهای پیام/24