دبیرکل حزبالله: توافق واشنگتن مایه ننگ و چوب حراج به حاکمیت لبنان است
دبیرکل حزبالله لبنان با حمله شدید به توافقهای پیشنهادی در واشنگتن، این تفاهمات را خفتبار ارزیابی کرد و درباره پیامدهای فاجعهبار آن برای حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزبالله لبنان طی سخنانی قاطع، امروز شنبه «توافق چارچوب» در واشنگتن را مصداق بارز «ذلت و عار» خواند و آن را سندی برای واگذاری داوطلبانه حاکمیت ملی به بیگانگان دانست.
شیخ نعیم قاسم هشدار داد که حکومت با این اقدامات، در حال مشروعیتبخشی به بقای طولانیمدت اشغالگران اسرائیلی در خاک لبنان است؛ طرحی که در نهایت میتواند به الحاق رسمی این مناطق به رژیم صهیونیستی منجر شود.
وی مشروط کردن عقبنشینی نظامیان متجاوز اسرائیلی به خلع سلاح مقاومت را طرحی بسیار خطرناک توصیف کرد که از تمامی «خطوط قرمز» عبور کرده است. وی تأکید کرد که مقاومت هرگز اجازه نخواهد داد امنیت لبنان وجهالمصالحه قرار گیرد.
دبیرکل حزبالله صراحتا اعلام کرد: «این توافق از نظر ما کأنلمیکن و فاقد اعتبار است.» وی در مقابل بر ضرورت اجرای مفاد یادداشت تفاهم ایران و آمریکا تأکید کرد.
او با خطاب قرار دادن نهادهای قدرت در لبنان، از آنها خواست تا از مسیر اشتباهی که به ویرانی کشور منجر میشود، بازگردند: «زمان آن فرا رسیده است که از خطاهای خود که باعث نابودی لبنان میشود، عقبنشینی کنید.»
دبیرکل حزبالله در پایان با تأکید بر استمرار روحیه جهادی تصریح کرد: «ما در سختترین شرایط میدان نبرد را ترک نکردیم و هرگز نیز ترک نخواهیم کرد.»
گفتنی است وزیر خارجه آمریکا شب گذشته از امضای توافق چارچوب بین بیروت و تلآویو در واشنگتن خبر داد که یکی از اهداف آن، خلع سلاح لبنان و کمک گرفتن از متجاوز برای تحقق این امر است.
صفحات اجتماعی
اینستاگرام تلگرام توییتر آر اس اس